خونه یاب
خطا
قوانین و مقررات
شرایط و قوانین استفاده از خدمات خونه یاب و طرف تجاری در سوپر اپ خونه یاب ایرانیان
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱- شرکت: شرکت خونه یاب اطمینان ایرانیان که نسبت به ارائه خدمات خونه یاب اقدام میکند.
۱-۲- خونه یاب: خدمات نرمافزاری که توسط شرکت به منظور خرید و فروش و رهن واجاره ملک به کاربران ارائه میشود.
۱-۳- سوپر اپ خونه یاب: خدمات نرمافزاری که توسط شرکت و با همکاری طرف تجاری و روی نرمافزار خونه یاب به کاربران ارائه میشود.
۱-۴- اپلیکیشن: نرمافزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط مندرج در قرارداد خصوصی و سند حاضر به کاربران یا طرفهای تجاری شرکت اعطا میشود.
۱-۵- قرارداد خصوصی: توافق کتبی یا الکترونیکی فیمابین شرکت و مشاورین و دفاتر املاک و نمایندگی های املاک و خدمات کاربر یا طرفهای تجاری شرکت، جهت بهرهبرداری موقت از نرمافزار خونه یاب.
۱-۶- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از خریدار و فروشنده ،موجر و مستاجر و مشاورین و دفاتر املاک و نمایندگی ها و تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح و نیروهای کار ماهر و استفاده کنندگان از خدمات که برابر شرایط و قوانین حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن متصل و از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب ایرانیان بهره مند میشود.
۱-۷- کاربران: از کاربر مشاور، کاربر خریدار و کاربر فروشنده ، موجر یا مستاجر یا سایر کاربران سوپر اپ خونه یاب، تحت عنوان کاربران یاد میشود.
۱-۸- کاربر مشاور: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن به عنوان مشاور املاک برای دریافت درخواست فایل ویا ارائه فایل و ارائۀ خدمات به مشتریان ثبتنام کرده است.
۱-۹- کاربر خریدار: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خونه یاب برای ارسال درخواست خرید ملک ثبتنام کرده است.
۱-۱۰- کاربر فروشنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خونه یاب برای ارسال درخواست فروش ملک ثبتنام کرده است.
۱-۱۱-کاربر موجر: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خونه یاب برای ارسال درخواست واگذاری اجاره و رهن ملک ثبتنام کرده است
۱-۱۲-کاربر مستاجر: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خونه یاب برای ارسال درخواست اجاره و رهن ملک ثبتنام کرده است
۱-۱۳طرف تجاری: اشخاص حقیقی و حقوقی که برابر قرارداد خصوصی از طریق ایجاد درگاه، حق بهرهبرداری موقت از اپلیکیشن را با نام تجاری خود یا مشترک با خونه یاب دارند.
۱-۱۴-حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب ایرانیان در اپلیکیشن ایجاد کردهاند.
۱-۱۵-کاربر نمایندگی یا دفتر املاک: شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن خونه یاب برای عقد قراردادها ثبتنام کرده است .
۱-۱۶- فایل : فایل های حاوی اطلاعات ملک و خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر .
۱-۱۷- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب قرار داده میشود، اعم از اطلاعاتی( فایل ها ) که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد میشود و همچنین اطلاعاتی( فایل هایی) که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهرهبرداری از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب توسط شرکت یا طرفهای تجاری تولید یا در اختیار شرکت قرار داده میشود.
۱-۱۸- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئیننامههای اجرایی، بخشنامهها، دستورالعملها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قراردادها اعم از قانون موجر و مستاجر و حق العمل کاری و کمیسیون ها و روابط بین خریدار و فروشنده و خرید و فروش و غیره را شامل می شود .
ماده ۲ - حساب کاربری
۲-۱- کاربران با ثبتنام در اپلیکیشن خونه یاب، همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن، میپذیرند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل مطالعه کرده و آن را با اطلاع کامل از شرایط و معانیاش پذیرفتهاند. این شرایط و قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند. استفادۀ کاربران از اپلیکیشن، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است. این قوانین برای مطالعه کاربران در سایت و اپلیکیشن خونه یاب در دسترس است.
۲-۲- برای استفاده از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی هستند میتوانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. کاربر مذکور برای استفاده از خدمات باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن خونه یاب ثبت کند.
تبصره ۱- کاربران در صورت نیاز به استفاده از خدمات سوپر اپ خونه یاب باید برای تکمیل اطلاعات خواسته شده توسط طرفهای تجاری از قبیل نشانی اقدام کنند.
تبصره ۲- برای استفاده از امکانات باشگاه مشتریان VIP داشتن کد معرف الزامیست.
۲-۳- کاربران شخص حقوقی مکلف به معرفی نماینده (شخص حقیقی) برای ثبتنام در اپلیکیشن هستند و اطلاعات این شخص حقوقی باید در اپلیکیشن قید شود.
۲-۴- هیچ یک از کاربران حق استفاده از ربات و نرمافزارهای مرتبط یا واسط را برای استفاده از اپلیکیشن اعم از احراز هویت، تکمیل اطلاعات، ارسال درخواست و غیره ندارند.
۲-۵- کاربران میپذیرند کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را مطابق با واقعیت، صحیح و بهروز وارد کنند و شخص کاربر مسئول عدم صحت و به روز نبودن اطلاعات است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
۲-۶- کاربران متعهد میشوند که صرفا با ایمیل متعلق به خود در اپلیکیشن ثبتنام کنند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
۲-۷- هر شخص تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر مشاور یا کاربر نماینده یا استفادهکننده از خدمات سوپر اپ خونه یاب داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حسابهای کاربری مذکور اقدام کند.
۲-۸- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات ارائه شده در سوپر اپ خونه یاب انجام میشود، به عهدۀ کاربران است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات اپلیکیشن استفاده میکنند، تماما متوجه کاربر صاحبحساب است. کاربر دارای حساب کاربری ، دارای مسئولیت تضامنی در قبال اشخاص اعم از شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث هستند.
۲-۹- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران میباشد. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری و گوشی موبایل، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور و موبایل کاربر انجام شده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
۲-۱۰- کاربران حق ندارند به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیتهای قانونی بهرهبرداری از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب متوجه مدیران اشخاص حقوقی خواهد بود.
۲-۱۱- در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایط اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت میتواند حساب کاربری آنها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.
۲-۱۲- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید شرکت، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.
۲-۱۳- اطلاعات کاربری نزد کاربر گیرنده اطلاعات، محرمانه بوده و هیچ یک از کاربران حق ندارند اطلاعات مربوط به حساب طرف مقابل را (اعم از مشخصات هویتی، شماره تماس، آدرس، عکس و غیره) ذخیره، یا منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد.
۲-۱۴- کاربران حق استفاده از فایل ها و اطلاعات موجود در خونه یاب را در خارج از این مجموعه ندارند و در صورت استفاده و افشای اطلاعات فایل ها شرکت خونه یاب اطمینان ایرانیان حق شکایت و درخواست غرامت را خواهد داشت .
ماده ۳ - استفاده از خونه یاب
۳-۱- کاربران اعم از مشاورین، خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر و نمایندگی ها و دفاتر املاک متعهد میشوند کلیه قرارها و قراردادها را با اطلاع خونه یاب انجام دهند.
۳-۲- با استفاده از خدمات خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب، کاربران میپذیرند و موظف هستند که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت یا معاملات غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
۳-۳- کاربران متعهد میشوند هیچگاه از خدمات خونه یاب به صورتی که به خونه یاب، طرف تجاری و شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات خونه یاب در جهت منافع شخصی و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری آنها، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
۳-۴- کاربران میپذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیامها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات خونه یاب را میپذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.
۳-۵- شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل ممکن است کدهای تخفیف و یا جوایز وحق کمیسیون معرفی باشگاه مشتریان را به عنوان هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در نرمافزار یا درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از آن به کاربر برگردانده و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب اضافه میشود و یا به حسابی که کاربر معرفی میکند واریز می گردد. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.
۳-۶- کاربران میپذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای تخفیف و کدهای معرف باشگاه مشتریان را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت یا مدیر پنل رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
۳-۷- کاربران میپذیرند کدهایی که جهت کاهش هزینه کمیسیون به آنها داده میشود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل برای ارائه این کدها هزینهای از کاربران دریافت نمیکنند، این حق برای آنها محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است، میتواند این کدها یا مبلغ موجودی که در نتیجۀ استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.
۳-۸-مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب به عهدۀ کاربران است.
۳-۹-کاربران متعهد میشوند پس از اتمام استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب کسب کردهاند، هیچگونه استفادهای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات کاربران در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر مغایر با قوانین خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب است. همچنین کاربران متعهد میشوند در طول زمان استفاده از خدمات و اپلیکیشن خونه یاب، فقط در شرایط ضروری و به میزان مورد نیاز از اطلاعاتی که از کاربران ارائه شده است، استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت و شخص ذینفع مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۳-۱۰- با استفاده از خدمات خونه یاب، کاربران میپذیرند که در حین کار با خونه یاب ، خونه یاب را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی دفاتر املاک و خدمات شخصی و فایل های خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ فایل های دیگر و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۳-۱۱-کاربران میپذیرند و اعلام میکنند که متن حریم خصوصی خونه یاب را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
۳-۱۲- کاربران میپذیرند که خونه یاب ارائه دهنده خدماتی است که ارتباط بین کاربران خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر و مشاورین و دفاتر املاک نمایندگی را جهت توافق بر انجام یک قرارداد فراهم میکند. در خدمات خونه یاب کاربر مشاورر مختار است یک درخواست فایل خرید یا فروش را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر خریدار یا فروشنده یا موجر و مستاجرمختار است پس از ارسال درخواست و اعلام خونه یاب و مشخص شدن کاربر مشاور و اعلام فایل و نیز اعلام درخواست حق کمیسیون و حق مشاوره مشاور و قبل از عقد قرارداد اقدام به لغو قرارها کند.
لذا هر قرار بازدید و قرار عقد قرارداد و غیره که کاربران یاد شده با مشاورین و دفاتر نمایندگی انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران یاد شده و مشاورین و دفاتر نمایندگی خونه یاب در نظر گرفته شود.
تبصره ۱- در صورت رد بیدلیل درخواست بازدید توسط کاربر مشاور و یا لغو بیدلیل و به کرات قرار بازدید توسط کاربر خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر، شرکت میتواند نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربری آنها به صورت موقت یا دائم اقدام کند.
تبصره ۲- میزان کمیسیون و حق مشاوره و معرفی هر قرارداد به صورت جدا محاسبه و قبل از عقد قرارداد توسط خونه یاب به اطلاع طرفین ذینفع میرسد و پس از تایید طرفین نسبت به عقد قرارداد اقدام خواهد شد بدیهی است پس از تایید و عقد قرارداد هیچکدام از طرفین حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت و کلیه خیارات را از خود ساقط مینمایند.
۳-۱۳-خدمات خونه یاب ممکن است با مشارکت خدمات شرکتها یا طرف تجاری دیگری ارائه شود که شرکت خونه یاب کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران میپذیرند که این خدمات، شرایط و قوانین مختص خود را دارند و خونه یاب اطمینان ایرانیان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
۳-۱۴- از آنجایی که ممکن است شخص یا اشخاصی غیر از کاربر مشاور از حساب کاربری وی استفاده کنند ، مسئولیت مترتبه متوجه کاربر مشاور است. همچنین لازم به ذکر است که هرگونه مسئولیت قانونی استفادهکننده یا گیرنده اطلاعات فایل ها از حساب کاربری خریدار و فروشنده یا موجر و مستاجر، نسبت به کاربر مشاور و شرکت متوجه کاربر یاد شده است و بدین ترتیب کاربران مذکور به شرکت دارای مسئولیت تضامنی هستند.
۳-۱۵-کاربران خانم جهت قرارهای بازدید موظف به داشتن همراه با خود می باشند .بدیهی است در صورت عدم رعایت این مورد و وقوع هر اتفاق ، خونه یاب هرگونه مسولیت احتمالی را از خود سلب می نماید.
۳-۱۶-به منظور تائید هویت و داشتن قرار بازدید امن ، کاربر مشاور پیش از انجام بازدید ملزم به ارائه مدرک هویت عکسدار خود (اعم از کارت ملی/شناسنامه/گذرنامه) به کاربران خریدار و فروشنده و یا موجر و مستاجر است. با توجه به ملزم بودن مشاورین به داشتن اکانت با عکس و رویت عکس و مشخصات مشاور در اگهی و پروفایل مشاور در خونه یاب توسط کاربران مذکور در صورت انطباق، کاربران نسبت به بازدید و همراهی مشاور اقدام می نمایند. در صورت عدم انطباق کاربران موظف به لغو قرار بازدید هستند.
تبصره ۱- کلیه کاربران موظف هستند کلیه قرارها را از طریق پیام رسان خونه یاب و قسمت چت با هم به اشتراک بگذارند .و این پیام ها به منزله تایید قرار ها و مفاد پیام ها توسط کاربران می باشد. بدیهی است در صورت عدم رعایت این اصل هر گونه خسارت احتمالی متوجه خود فرد میباشد و در صورت زیان احتمالی خونه یاب ، خونه یاب حق شکایت به مراجع قانونی و درخواست خسارات احتمالی از کاربران را خواهد داشت.
ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت
۴-۱- کاربران میپذیرند امکان استرداد هزینههایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات اپلیکیشن به شرکت یا طرف تجاری میپردازند وجود ندارد و در صورت فسخ قرارداد ها طبق قانون مبالغ کمیسیون و حق مشاوره و حق التحریر دفتر املاک و غیره قابل استرداد نیست و شرکت و طرف تجاری مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی میکنند. بنابراین کاربران باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت و طرف تجاری برسانند.
۴-۲- کاربران میپذیرند هزینۀ ارائه خدمات خونه یاب از طرف شرکت یا طرف تجاری مشخص میشود و پس از استفاده از آن نمیتوانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشند. بدیهی است از آنجایی که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت یا طرف تجاری هستند، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن میشوند. به همین منظور کاربران با قبول این شرایط و قوانین به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت یا طرف تجاری را از کاربران میدهند.
۴-۳- پرداخت هزینۀ استفاده از خدمات خونه یاب و سایر هزینههای اعلام شده توسط طرف تجاری فقط از طریق روشهایی که توسط شرکت یا طرف تجاری مشخص میشود میتواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از: پرداخت از طریق اعلام شماره حساب توسط خونه یاب و واریز ، پرداخت اینترنتی یا صدور چک در وجه شرکت خونه یاب اطمینان ایرانیان و تحویل به مسوول دفتر املاک و نماینده خونه یاب در محل عقد قرارداد ، همزمان با عقد قرارداد اقدام نماید.روشهای پرداخت محدود به موارد مذکور بوده است. هرگونه روش دیگری و پرداخت به مشاور و یا افراد دیگر و غیره مورد تایید شرکت نیست و در این صورت شرکت هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
۴-۴- کاربران میپذیرند هزینۀ استفاده از خدمات خونه یاب اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به شرایط از جمله نوع قرارداد ، زمان ، میزان درخواست حق مشاوره مشاور و یا عوامل دیگر متغیر باشد. رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای قیمتگذاری شرکت تعیین شده است و در صورت پذیرش آن از سوی کاربران حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی درباره آن وجود نخواهد داشت .
☆☆ توضیح مهم : حق مشاوره مشاور هیچ ارتباطی با کمیسیون دفتر املاک ندارد و بصورت جدا محاسبه و قبل از عقد قرارداد به اطلاع و تایید طرفین می رسد و میزان کمیسیون دفتر املاک برای عقد قرارداد طبق تعرفه اعلامی اتحادیه املاک میباشد .
۴-۵- کاربر مشاور از مبلغ حق مشاوره، درصد مشخصی را به عنوان حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار (کمیسیون) به شرکت پرداخت می نماید. در صورت ثابت بودن درصد کمیسیون؛ در هنگام پیشنهاد فایل به کاربر مشاور، مبلغ خالص یا ناخالص بنا به مورد به کاربر مشاور اعلام خواهد شد و در صورت متغیر بودن درصد کمیسیون؛ حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار ممکن است بسته به زمان ها و مکان های مختلف، متفاوت باشد. در این حالت، در پیشنهاد فایل به کاربر مشاور و تاریخچه معاملات انجام شده، کاربر مشاور فقط مبلغ خالص دریافتی خود را بصورت رند مشاهده می کند لکن در هنگام پرداخت، مبلغ دقیق به حساب کاربر مشاور واریز خواهد شد.
۴-۶- کاربر دفتر املاک و نماینده خونه یاب از مبلغ حق التحریر و کمیسیون دفتراملاک، درصد مشخصی را به عنوان حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار (کمیسیون) به شرکت پرداخت می نماید. در صورت ثابت بودن درصد کمیسیون؛ در هنگام پیشنهاد فایل و قرار قولنامه به کاربر دفتر املاک نماینده خونه یاب مبلغ خالص یا ناخالص بنا به مورد به کاربر اعلام خواهد شد و در صورت متغیر بودن درصد کمیسیون؛ حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار ممکن است بسته به زمان ها و مکان های مختلف، متفاوت باشد. در این حالت، در پیشنهاد فایل به کاربر و تاریخچه معاملات انجام شده، کاربر دفتر املاک فقط مبلغ خالص دریافتی خود را بصورت رند مشاهده می کند لکن در هنگام پرداخت، مبلغ دقیق به حساب کاربر دفتر املاک واریز خواهد شد.
تبصره ۱- در صورت رد کردن مورد پیشنهادی به دفتر املاک برای عقد قرارداد، فایل مذکور به دفاتر دیگر نمایندگی خونه یاب معرفی میشود .
۴-۷- کاربران ملزم به پرداخت کلیه هزینههای اعلام شده توسط طرفهای تجاری هستند.
ماده ۵ - مسئولیت خونه یاب
۵-۱- شرکت و طرف تجاری با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجیگری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آنها در زمان استفاده از خدمات خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب به کار میگیرند.
۵-۲- شرکت و طرف تجاری با استفاده از نظارتهای خود و انجام نظرسنجی از کاربران در تمام مراحل کاری تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
۵-۳- شرکت و طرف تجاری برای فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرمافزاری توسط دستگاههای کاربران تلاش میکنند، اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن همراه و …) نخواهد داد.
۵-۴- اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت و طرف تجاری محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و همچنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکانپذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس پشتیبانی و واحد رسیدگی به شکایات خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب مطرح کنند. شرکت یا طرف تجاری پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بهعمل خواهد آورد.
۵-۶- همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران درباره نحوه و شرایط ارائه خدمات خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب و استفاده از نرمافزارهای ارائهدهنده خدمات اعم از مشاورین ، املاک و بخش خدمات و غیره توسط شرکت و طرف تجاری در نرمافزار قرار داده شده است. اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب آشنا شوند. همچنین همکاران شرکت در تیم پشتیبانی پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران هستند.
۵-۷- مسئولیت شرکت و طرف تجاری فقط درزمانی است که کاربران از طریق اپلیکیشن اقدام به اخذ خدمات از جمله دریافت فایل ها و قرار بازدید و عقد قرارداد ، درخواست و قبول توسط کاربر دیگر کرده باشند. لذا اگر کاربران که در اپلیکیشن خونه یاب ثبتنام کردهاند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام قراردادی توافق کنند هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود و دریافت هر سند و یا وجه توسط کاربران بدون اطلاع و هماهنگی خونه یاب، هیچ مسئولیتی را متوجه شرکت خونه یاب و اپلیکیشن نخواهد کرد.
۵-۸- طرف تجاری استفادهکننده از خدمات سوپر اپ خونه یاب به صورت مستقل و بر اساس شرایط و قوانین منتشر شده در اپلیکیشن یا سایت خود اقدام به ارائه خدمات میکند. استفاده از خدمات طرف تجاری از طریق سوپر اپ خونه یاب توافق مستقلی فی مابین کاربران و طرف تجاری ارائهدهنده خدمات بوده و طرف تجاری بر اساس شرایط و قوانین و قراردادهای خود مسئول پاسخگویی به کاربران است. خونه یاب صرفا ارائهدهنده خدمات به طرف تجاری بوده و نسبت به خدمات ارائه شده توسط طرف تجاری به کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.
۵-۹- اسناد هر قراداد قبل از انجام قرارداد توسط تیم حقوقی بررسی و صحت آن تایید میگردد و نیز توسط نماینده یا مدیر دفتر املاک مسئول نوشتن قرارداد مورد بررسی قرار میگیرد.
۵-۱۰-شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال معاملات و اسناد طرفین قراردادها ندارد .
ماده ۶ - مسئولیت کاربران
۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام استفاده از خدمات اپلیکیشن خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت و طرف تجاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهند داشت. شرکت و طرف تجاری میتوانند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورند.
۶-۲- هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و داراییهای شرکت یا طرف تجاری شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت یا طرف تجاری این حق را برای خود محفوظ میداند که حساب کاربر متخلف را مسدود کند و در صورت نیاز اقدامات قانونی لازم را علیه متخلف بهعمل آورد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۶-۳- کاربر مشاور نسبت به فایل هایی که خونه یاب در اختیار وی قرار می دهد متعهد بوده و حق استفاده از فایل های مذبور را در هیچ جای دیگر ندارد .این فایل ها شامل اطلاعات ملک و مالک و نیز اطلاعات خریدار و یا مستاجر می باشد . در صورت استفاده فایل ها در جای دیگر این عمل به عنوان سرقت اطلاعات تلقی شده و کاربری مشاور معلق و تمام حقوق مادی و خسارات احتمالی دیگر از مشاور مطالبه و در صورت لزوم نسبت به شکایت در دادگاه اقدام میگردد. و مشاور باید رضایت شرکت را جلب نماید.
تبصره ۱- این موارد بقیه کاربران را نیز شامل میگردد و شرکت میتواند نسبت به قطع ارائه خدمات با شخص متخلف اقدام نمیاد و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
۶-۴- مسئولیت صحت و سلامت تمام اسناد مالکیتی ارایه شده توسط فرشنده و یا موجر بر عهده خود فرد می باشد و شرکت و اپلیکیشن خونه یاب هیچ مسوولیتی در قبال این اسناد ندارد .
۶-۵- کاربر مشاور موظف است مشخصات فایل معرفی شده را در کمال صداقت به خریدار یا فروشنده یا موجر و مستاجر اعلام کند ودر صورت عدم تطبیق اطلاعات اعلامی توسط مشاور با اطلاعات فایل در حین عقد قرارداد کاربران ،شرکت را در جریان قرار داده تا از خسارات احتمالی جلوگیری و با مشاور خاطی برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.
۶-۶- مسولیت های قانونی تحریر قرارداد ها بر عهده دفتر املاک نماینده خونه یاب و مدیر دفتر که صاحب جواز کسب معتبر بوده و عضو اتحادیه املاک همان شهر میباشد خواهد بود و دایره حقوقی خونه یاب نسبت به بررسی و تایید مدارک ملک اقدام کرده و در صورت عدم تایید و تحریر قرارداد با رضایت طرفین مسولیت و عواقب احتمالی برعهده خود طرفین و مدیر دفتر املاک میباشد .بدیهی است که مدیر دفتر میتواند با تایید و امضاء طرفین قراداد، مسولیت را از خود سلب کرده و فقط کار تحریر را انجام دهد.
قرارداد منعقد شده در پایان به تایید دایره حقوقی خونه یاب می رسد که حکم ناظر را دارد و در صورت عدم تایید و اصرار طرفین به ادامه قرارداد مسولیت از عهده شرکت برداشته خواهد شد.
تبصره ۱- در صورت عدم تایید مبالغ هزینه های قرارداد توسط طرفین معامله ، جلسه عقد قرارداد برگزار نمی شود و در صورت برگزاری و عقد قرارداد بدون اطلاع شرکت یا مشاور و یا دفتر نمایندگی در محل های دیگر شرکت یا طرف تجاری حق شکایت به مراجع قانونی تا حصول حقوق خود را خواهد داشت .
۶-۷- کلیه اطلاعات موجود در خونه یاب و سوپر اپلیکیشن خونه یاب جزء سرمایه های مادی و معنوی این شرکت میباشد و متعلق به شرکت و طرف تجاری میباشد و افراد حق استفاده از آن را در جاهای دیگر ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
۶-۸- کاربران مکلف به رعایت کلیه شرایط و قوانین منتشرشده در اپلیکیشن و سایت طرف تجاری استفادهکننده از خدمات سوپر اپ خونه یاب هستند و در صورت نقض تعهدات و شرایط مذکور مسئول پذیرش کلیه آثار ناشی از تخلف در قبال طرف تجاری خواهند بود.
ماده ۷- موارد فنی
۷-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source Code نرمافزارهای خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب شامل دیکامپایل Decompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیتهای مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۷-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روشهایFraming یا Mirroring و روشهای دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات خونه یاب را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۷-۳- کاربران حق ندارند نرمافزار یا اسکریپتی با هدف ایندکسگذاری (Indexing)، مطالعه یا هرگونه فعالیت دادهکاوی روی خدمات اجرا کنند.
۷-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از اپلیکیشن خونه یاب، سوپر اپ خونه یاب یا سامانههای مرتبط با خونه یاب انجام دهند.
ماده ۸ - قطع خدمات
شرکت یا طرف تجاری به هر دلیلی به این نتیجه برسد که حضور هر یک از کاربران می تواند امنیت و آرامش کسب و کار و یا دیگر کاربران را در معرض تهدید قرار دهد، طبق صلاحدید خود مجاز به مسدود کردن حساب کاربر مذکور یا عدم اجازه استفاده از خدمات به صورت موقتی یا دائم است. اگر کاربران تعهدات این شرایط و قوانین را رعایت نکنند یا دسترسی آنها به خدمات خونه یاب یا سوپراپ خونه یاب یا طرف تجاری خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، شرکت حق حذف دسترسی کاربر مذکور را به خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.
ماده ۹ - توافق از راه دور
۹-۱- کاربران توافق میکنند برای مبادلۀ آسان اطلاعات و انجام توافقات جدید، همۀ تغییرات و الحاقیههای شرایط و قوانین حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، تنظیم قراردادها، اخطاریهها و ابلاغیههای مربوط به شرکت یا طرف تجاری، از طریق اپلیکیشن خونه یاب و سوپر اپ خونه یاب بهعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرایط و روند اجرایی توافق از راه دور و به صورت الکترونیکی، موافقت خود را نسبت به اعمال هرگونه شرایط و توافق جدید را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی اعلام میکنند.
۹-۲- حساب کاربری متعلق به شخص کاربر و استفاده از آن قائم به شخص کاربر و غیر قابل انتقال است. کلیه مسئولیتهای مربوط به حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربر دارای حساب کاربری است. کاربران ضمن پذیرش کلیه مسئولیت ناشی از استفاده حساب کاربری، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور اعم از شکل، عبارت، تاییدیه، انتخاب اشکال و تایید آنها را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ کاربران غیر قابل استماع و مردود است.
۹-۳- کاربران میپذیرند هرگونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف شرکت یا طرف تجاری به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۹-۴-کاربران با عضویت در خدمات خونه یاب یا سوپر اپ خونه یاب و استفاده از آن قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
۹-۵- کلیه رویههای حقوقی و فنی اعم از احراز هویت کاربر، ایجاب و قبول، امضای الکترونیکی و تاییدیههای مرتبط ارائهشده توسط شرکت یا طرف تجاری جهت انعقاد قرارداد الکترونیکی با کاربران از طریق اپلیکیشن، مورد قبول کاربران بوده و هرگونه روش فنی جهت تنظیم قرارداد از جمله ایجاب و قبول به مثابه توافق کتبی است. هرگونه ادعایی اعم از انکار و تردید نسبت به قرارداد الکترونیکی غیر قابل استماع و مردود است.
۹-۶- با توجه به انعقاد قرارداد حاضر به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی، کاربران موافقت خود را نسبت به تعیین اقامتگاه شرکت و طرف تجاری، به عنوان محل انعقاد قرارداد، اعلام میکند.